یک استاد دانشگاه از وزارت علوم خواست متن پیش نویس آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیات علمی را جهت نظرسنجی از استادان دانشگاه منتشر کرده و پس از اخذ نظرات و اصلاح نهایی آن را مبنا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهمن زندی، استاد دانشگاه پیام نور و عضو هیات ممیزه این دانشگاه در خصوص آیین نامه جدید ارتقاء گفت: آقای دکتر علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تکذیب موارد منتشره در فضای مجازی، گفته اند: آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیات علمی برای اجرا بزودی ابلاغ می‌شود.

وی همچنین افزود: به نظر من لازم است وزارت نخست متن پیش نویس این آیین نامه را جهت نظرخواهی از استادان دانشگاه منتشر کند و پس از اخذ نظرات آنها و اصلاح نهایی نسبت به ابلاغ آن اقدام نماید.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین وزارت می‌تواند با برگزاری جلسات گفتگو و بحث انتقادی در خصوص مواد آیین نامه پیشنهادی، نظرات استادان دانشگاههای مختلف بویژه اعضای هیات ممیزه های دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه‌های جامع و تخصصی را اخذ و در نهایت متن نهایی را تدوین و ابلاغ کند.

به گزارش مهر، دکتر شمسی‌پور سخنگوی وزارت علومی اخیرا با انتشارپستی در فضا مجازی عنوان کرده بود: ‌آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیات علمی در دست بررسی و بازنگری است و مطالب منتشرشده در فضای مجازی در خصوص تغییرات آیین‌نامه مورد تایید وزارت علوم نیست.

درصورت نهایی شدن و تایید آن در مراجع ذی‌ربط، مطابق ادوار گذشته برای اجرا به مراکز آموزشی و پژوهشی ابلاغ خواهد شد.