معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت گفت که آمریکا از ریاست بر شورای امنیت برای تصویب برنامه‌های خودخواهانه و سیاسی خود سوءاستفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا و متحدان غربی آن از ریاست شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب برنامه‌های خودخواهانه و سیاسی خود استفاده می‌کنند.

اظهارات این دیپلمات روس در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت کره شمالی بیان شد.

پولیانسکی در این نشست تأکید کرد: نشست کنونی هیچ ارتباطی با تحولات میدانی ندارد و بحث در مورد وضعیت کره شمالی مبنایی ندارد و چیزی جز تبلیغات مغایر با دستورات شورای امنیت سازمان ملل نیست.

وی با اشاره به اینکه مسائل حقوق بشر در حیطه اختیارات شورای امنیت نیست، افزود: نشست درباره کره شمالی در ابتدا در پیش نویس برنامه اقدام پیشنهادی آمریکا برای ریاست بر شورای امنیت که در اوایل ماه اوت ارائه داد، قرار نداشت و اقدامات آمریکا در این زمینه یک اقدام تحریک آمیز از پیش تعیین شده است.

پولیانسکی پیشتر و همزمان با آغاز ریاست آمریکا بر شورای امنیت گفته بود که واشنگتن ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل را با «گام اشتباه» آغاز کرده است و وظیفه رئیس این شورا جستجو برای یافتن مواضع مشترک است نه دیکته کردن نظر به بقیه اعضا.