اردبیل- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا آخر امسال استان اردبیل به استان سبز در کشور تبدیل شده و معرفی آن را شاهد خواهیم بود.

سید سعید سید متین در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، از افتتاح عملیات گازرسانی به ۳۵ روستا در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد روستانشینان استان از نعمت گاز بهره‌مند شده و صد درصد ساکنان شهر نیز از این نعمت استفاده می‌کنند.

وی به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق و ضرورت توسعه راه‌ها و انتقال خطوط گاز را یادآور شد و گفت: ما به شکل بزرگراهی در حوزه گازرسانی عمل می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در کنار توسعه استان در حوزه راه و سایر زیرساخت‌ها، گاز و انرژی مورد نیاز مردم را به شکل پاک و ایمن تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: ۷۵ درصد سبد انرژی وابسته به گاز است و ما در استان اردبیل ۵۵۰ هزار مشترک گاز داریم که بیش از ۵۰۰ هزار مشترک خانگی بوده و ۹۳ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود.

سید متین خط قرمز شرکت ملی گاز را تأمین گاز خانگی و تجاری اعلام کرد و ادامه داد: در کنار تأمین گاز مشترکان خانگی، ما تلاشمان بر این است تا گاز صنایع و واحدهای گلخانه‌ای را نیز تأمین کنیم که در این زمینه به ۵۵۰ متر مکعب نیاز گازی روزانه احتیاج داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تأمین گاز صنایع، گلخانه‌ها و همچنین شهرک‌های جدیدالاحداث در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرای خط دوم انتقال گاز بسیار مهم و ضروری است و مسئولان استان با همراهی خود بر این امر مهم تاکید دارند و سعی ما نیز بر این است تا این پروژه عظیم در مدت ۲ سال آینده تکمیل شده و امکان بهره‌برداری آن فراهم آید.

سید متین از همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به موقع برای مصرف بهینه گاز از سوی مردم قدردانی کرد و گفت: مردم استان همراهی خوبی را در مصرف درست و بهینه گاز داشته و در پایداری این انرژی یاریگر ما بودند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خسارت وارده به ۶۰ نقطه تأسیسات گاز را بر اثر جاری شدن سیل در گرمی، انگوت و بیله‌سوار یادآور شد و اضافه کرد: ما بدون اینکه کار تبلیغی و هیاهو به راه بیندازیم نسبت به تعمیر و تجهیز این تأسیسات اقدام کردیم و حتی در سفر مسئولان کشوری نیز در این باب مساعدتی دریافت نکردیم.

وی اظهار کرد: ما در زمستان سال گذشته در هیچ نقطه‌ای از استان افت فشار گاز و یا قطعی آن را شاهد نبودیم و تلاش کردیم به تناسب نیاز استان گاز مصرفی را تأمین و تحویل مردم دهیم.

سید متین از اجرای طرح توسعه گازرسانی به شمال استان به طول ۷۸ کیلومتر و در قالب خط ۲۴ اینچ خبر داد و افزود: ۶۴۱ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در مدت زمان سه سال نیاز است تا ما در چهار فاز گاز مورد نیاز صنایع، تأسیسات گلخانه‌ای و گاز پایدار شهرها و روستاها را در اصلاندوز و پارس‌آباد تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فازهای اول و دوم آنکه شامل گازرسانی به پارس‌آباد و اصلاندوز و همچنین تأسیسات گلخانه‌ای است به سرعت اجرایی می‌شود و فازهای سه و چهار آن برای سال‌های آینده باقی می‌ماند.

سید متین اضافه کرد: از لحاظ زیرساخت گاز جز ضرورت‌های توسعه و تأمین انرژی پایدار است و تلاشمان بر این است تا یکپارچگی عملیات تأمین و انتقال گاز را در ۴۶ ایستگاه به عنوان شاهرگ اصلی شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: ۷۸۰ کیلومتر خط انتقال موجود گازرسانی است که در یک سال اخیر ۲۵۰ کیلومتر به این خط انتقال افزوده شده تا عملیات گازرسانی با سرعت بیشتر انجام شود.