معاون اول قوه قضائیه گفت: هر چه در نظام وجود دارد به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است را باید در جامعه نهادینه کنیم؛ دشمن درصدد است این روحیه را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین امضا تفاهم نامه میان قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم به همین منظور امضا تفاهم‌نامه میان قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این ایام را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس هرساله فرصت بسیار مناسبی برای تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده تا برای جوانان نمایانگر شود که در ۸ سال دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: واقعیت این است که عصر و زمان تغییر کرده و جوانان از ایثارگری‌های ایثارگران کشور اطلاعات زیادی ندارند بنابراین تمامی ما در هر ارگان و نهادی به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی وظیفه تبیین هدف از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده داریم.

وی ادامه داد: این موضوع که هر چه در نظام وجود دارد به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است را باید در جامعه نهادینه کنیم؛ دشمن درصدد است این روحیه را تضعیف کند. هر مقدار روحیه ایثارگری میان مردم ترویج و ارتقا پیدا کند به همان میزان به اهداف جمهوری اسلامی نزدیک می‌شویم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به جامعه ایثارگری موفق بوده و کمک به ایثارگران کار بسیار مقدسی است. به کرات اعلام کرده‌ایم که قوه قضائیه از هر خدمتی به ایثارگران و خانواده آن‌ها دریغ نمی‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه ضمن تشکر از همکاری همه جانبه قوه قضائیه در سطوح مختلف با حوزه ایثارگران، اظهار کرد: پرونده‌هایی که واحدهای مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند با توجه به حجم بسیاری که دارند به خوبی مدیریت و پیگیری می‌شود.

وی افزود: دادگاه‌ها و دادسراها عنایت ویژه‌ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند. دادگاه ویژه‌ای خاصه خانواده‌ها تحت عنوان دادگاه شاهد داریم که سال‌های سال مشغول فعالیت است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تفاهم‌نامه میان قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران به معنای آغاز یک راه جدید است. یکی از برنامه‌های معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در روزهای اول هفته قوه قضائیه جلسه با ایثارگران بود که نشان‌دهنده توجه نسبت به مسئله ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قوانینی که به لحاظ معاضدت مشمول خانواده ایثارگران می‌شوند گسترده است و سطوح مختلفی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دستگاه نظارتی توجه ویژه‌ای به اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری دارد و آن پیگیری می‌کند. امیدواریم با کمک قوه قضائیه بتوانیم دستگاه‌ها را در مورد اجرای قوانین حوزه ایثار و شهادت نیز توجه ویژه‌ای دهیم.

معاون رئیس جمهور گفت: متأسفانه عمده مواردی که دچار اشکال است و نارضایتی در مردم ایجاد می‌کند عدم اجرای قوانین در دستگاه‌های مختلف است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: موظفیم مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و فلسفه ایثار را در جامعه توسعه دهیم، باید از حرمت خانواده ایثارگران نیز حفاظت کنیم.

الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: قوه قضائیه تمام تلاش خود را می‌کند تا از ایثارگران داخل قوه قضائیه به نحو شایسته حمایت کند و حقوق آن‌ها را چه در حوزه مالی و چه در حوزه اداری و استخدامی رعایت می‌کند.

وی افزود: امروز تعداد قابل توجهی از قضات قوه قضائیه از جامعه ایثارگری هستند و یا به اشکال مختلف با این جامعه در ارتباط هستند.

الفت گفت: در حوزه توانمندسازی ایثارگران فعالیت‌های خوبی را داشته‌ایم، اداره کل آموزش برنامه‌های مرتب و مناسبی را برگزار می‌کند، برنامه‌ریزی جدی که تحت نظارت معاون اول قوه قضائیه هر ساله برای هفته قوه قضائیه انجام می‌شود، اولین بحث آن مربوط به ایثارگران است.