سنندج_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این استان در حوزه وقف مساجد پیشتاز است اما در زمینه وقف‌های اجتماعی نیز باید خیرین و متمکنین پیشقدم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: خیرین و متمدنین کردستان در حوزه وقف پیشقدم هستند و در استان بیش از ۸۵۰ نیت وقف داریم.

وی بیان کرد: بهترین نوع وقف، وقف مسجد است اما وقف برای تحصیل، بی‌سرپرستان، ایتام و غیره نیز وجود دارد و نیاز است متمکنین برای وقف‌های اجتماعی نیز پیشقدم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: تسهیل ازدواج جوانان نیز نیازمند فرهنگ غنی وقف است تا مردم این استان برای آن قدمی بردارند.

وی تصریح کرد: موقوفه‌خواری، زمین خواری و مسجدخواری پدیده زشتی است که از بین نرفته و کسانی هنوز هستند که این اقدام را دنبال می‌کنند و این نباید دامن‌گیر استان باشد و کمرنگ شود.

کاروند با اشاره به اهمیت «نعمت حیات» تصریح کرد: بزرگترین سرمایه که خداوند به انسان ارزانی داشته است عمر و جان و نعمت حیات بوده و باید این سرمایه که محدود است به خوبی و با خیر و نیکی سپری شود.

وی اعلام کرد: باید علاوه بر اندوخته مال، اندوخته معنوی داشته باشیم تا نعمت عمر که تکرار نشدنی است با نام نیک از ما در این دنیا سپری شود.

برچسب‌ها