بوشهر- وزیر کشور با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی اخیر تغییر الگو بود، گفت: امروز دشمنان تلاش دارند اسوه‌های ایمان، جهاد و شهادت را از جوانان ما بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی پنجشنبه شب در مراسم سی و ششمین یادواره شهدای خلیج فارس در روستای بحیری شهرستان دشتی اظهار داشت: شهیدان راه آخرت و آسمان بر ما گشودند و زمین و آسمان را به هم متصل کردند و روح شهدا ناظر بر اعمال ما است.

وی افزود: آن چه که ما امروز داریم به برکت خون شهدا است، آن‌ها رفتند تا اسلام عزیز، قرآن کریم و انقلاب بزرگ بماند.

وزیر کشور افزود: ۳۶ سال از شهادت این عزیزان می‌گذرد اما روز به روز یادشان تازه‌تر می‌شود.

وحیدی بیان کرد: شهدا زنده هستند و این توفیق بزرگی است که ما می‌توانیم در مجالس شهدا حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا جبهه جنگ خودشان را اتصال با خدا می‌دانستند.

وحیدی با بیان اینکه این شهدا بزرگ خلیج فارس کار ارزشمندی انجام دادند، گفت: این عزیزان با کمترین تجهیزات در مقابل کسانی ایستادند که ادعای ابرقدرتی داشتند و به تمام تجهیزات مسلح بودند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در این نبرد این عزیزان شجاعانه و با اقتدار در مقابل دشمنان ایستادند و آن چیزی که انجام دادند یک معجزه الهی بود.

وحیدی بیان کرد: گاهی افراد حضور آمریکا جنایتکار در جنگ صدام که حضور قوی داشت فراموش می‌کنند آنهایی که به هیچ چیزی پایبند نیستند.

وی ادامه داد: انقلاب و شهدا نشان دادند رژیم آمریکا در جنگ صدام علیه ما حضور مستقیم داشت.

وحیدی اضافه کرد: از طرفی شکل گیری جریانی می‌بینیم که در قالب آن یک نیروی خلق می‌شود که آن هم نیروی پر اقتدار نیروی دریایی است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: شهدا در عمل نشان دادند که با همان شناور کوچک می‌توان به جنگ ناوهای غول پیکر رفت و اگر تجربه موفق نشان نمی‌دادند ما آن نیروی پرافتخار نداشتیم و اگر نداشتیم دشمن متجاوز و ظالم ما احساس می‌کرد هر کاری می‌تواند انجام دهد.

وحیدی اضافه کرد: این روزها وضعیت دشمنان را در خلیج فارس می‌بینیم آنها نفت کش‌های ما را گرفتند ولی پاسخ خود را دریافت کردند و امروز به یک بازدارندگی رسیدیم و می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند باید منتظر پاسخ سخت و کوبنده باشند.

وی گفت: این قدرت بالنده توسط نیروی دریایی سپاه و ارتش بواسطه خون شهیدان و تجربه موفق این عزیزان در عمل بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: جامعه ما قوی و پایدار است اما نادانان عالم فکر می‌کنند اگر شهیدان مهدوی و توسلی را از ما بگیرند می‌توانند انسان‌های فرسوده و فاسد را جایگزین ارزش‌های بزرگ کنند.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان تلاش دارند اسوه‌های ایمان؛ جهاد و شهادت را از جوانان ما بگیرند ولی جوانان ما هرگز زیر بار این ترفندهای دشمنان نمی‌روند.

وزیر کشور بیان کرد: در جنگ ترکیبی اخیر دشمن هدف اصلی آنها تغییر الگو بود که با هوشیار مردم شکست خوردند.

وی افزود: امروز در نزدیکی‌های قله‌ها هستیم و با استفاده راهی که شهدا به ما نشان دادند نباید خسته شویم و ملت نشان داده خسته نشده اند.

وحیدی اظهار داشت: امروز شکست در رژیم صهیونیستی می‌بینیم که این از نتایج سحر است ما از شهدا تشکر می‌کنیم که راه را برای ما نشان دادند و از خانواده شهدا تقدیر می‌کنیم که با حضور پر ارزش خود جامعه ما مملو از معنویت کردند تا جامعه ما بتواند به آن اوجی که‌در مکتب ما پیش بینی شده برسد.