قزوین- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد اصلی این معاونت نقش‌سپاری به دانش‌آموزان است از برگزاری آزمون استخدامی برای مربیان پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر باقرزاده صبح سه شنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، به اهمیت و نقش مؤثر دانشگاه فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: برای ساختن یک جامعه باید خانواده و مدرسه را ساخت و برای ساختن مدرسه باید معلم ساخت و محل ساختن و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیاری برای آینده جامعه دارد، افزود: دانشجو معلمان در آینده، مسئولیت ایجاد محیط تربیتی در مدارس را برعهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت دانش آموزان است و باید سپردن کار به دانش آموزان همواره در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش مهر عنوان کرد: پویش مهر نسبت به سال‌های گذشته تغییر و تفاوت‌های بسیاری داشته است.

باقرزاده با بیان اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، تصریح کرد: دانش آموزان در بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود به تصویر کشیده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان ارائه می‌کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش‌آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش می‌گذارند و سپس در شهرها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و طی بازه زمانی خرداد نتایج نهایی اعلام شود.