اهواز - رییس کل دادگستری خوزستان، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان را موضوعی حایز اهمیت دانست و از اشتغال ۲۹ درصد محکومان و زندانیان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در تشریح اقدامات دادگستری خوزستان در جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان، اظهار کرد: زندان به عنوان یکی از ابزارهای قانونی و اجتناب ناپذیر در راستای تأمین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری افراد است و به همین خاطر بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه آموزی در جهت باز اجتماعی کردن مجرمان است.

وی در ادامه بیان کرد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم، یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد محکومان در استان خوزستان دارای اشتغال هستند، گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده از اول سال جاری، برای ۲ هزار و ۲۱ مددجوی زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد که ۵۰۱ نفر به صورت اشتغال کارگاهی، ۹۴۷ نفر اعزام به کار و ۵۷۳ نفر اشتغال نشسته بوده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با استقرار کارگاه‌های متعدد در زندان‌های استان خوزستان و ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی زمینه حرفه آموزی و اخذ گواهینامه پایان دوره برای زندانیان متقاضی فراهم است که می‌توانند پس از خروج از زندان با استفاده از وام‌های خوداشتغالی، نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.