رسانه‌ها و مقامات آمریکا اعلام کردند در پی وقوع سرما و یخبندان شدید در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۶۰ نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز در معرض سرمای شدید قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، مقامات آمریکا اعلام کردند که در پی طوفان و سرمای شدید اخیر در مناطق مختلف آمریکا تاکنون دست‌کم ۶۰ جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز همچنان تحت هشدارهای هواشناسی و سرمای قرار دارند.

به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز» روز جمعه هشدار بادهای سرد از ایالت مونتانا تا فلوریدا امتداد داشت و هشدار یخ زدگی در سراسر مناطق جنوبی و ساحل خلیج نیز همچنان به قوت خود باقی بود.

مقامات محلی و ایالتی در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی‌نیوز» اعلام کردند که تا روز جمعه ۶۰ نفر جان باختند؛ ۱۹ نفر در تنسی، ۹ نفر در اورگان، ۶ نفر در ایلینوی و می‌سی‌سی‌پی، ۵ نفر در ایالت واشنگتن و کنتاکی، ۳ نفر در ایالت در نیویورک، ۳ نفر در لوئیزیانا و ۴ نفر نیز در ایالت‌های آرکانزاس، ویسکانسین، وایومینگ، و نیوهمپشایر جان باختند.

مقامات دولتی همچنین اعلام کردند که تمام دفاتر ایالتی در تنسی روز جمعه به دلیل هوای خطرناک زمستانی تعطیل شدند.

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های نشویل صراحتاً به ساکنان «میوزیک سیتی» اعلام کردند که در خانه بمانند، چون وضعیت یخ‌بندان جاده‌ها در بدترین حالت است.