اراک- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: کارگاه هوش مصنوعی و تجاری فردا با حضور وبیناری وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در ساوه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رستمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال در بخش دولتی ۱۴۴ درصد و در بخش غیردولتی ۹۹ درصد و در مجموع استان ۱۲۵ درصد، تعهدات مهارت آموزی تحقق یافته است.

وی افزود: ۲۱ مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه‌ای در سطح استان به صورت رایگان و همچنین ۴۰۰ آموزشگاه آزاد نیز به جامعه هدف خود آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۵۸ نفر ساعت در بخش دولتی، یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۳۴۰ نفر ساعت در بخش غیر دولتی و در مجموع ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۹۵ ساعت این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۹۴۱ نفر دوره در مراکز آموزشی شرکت کردند، افزود: در بخش دولتی ۴۷۶ نفر دوره ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۳۲۹ نفر دوره فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۲۸۵ نفر دوره مشمولان بیمه بیکاری، ۵ هزار و ۱۵۶ نفر دوره شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، ۲۴ نفر دوره کودکان کار، ۴۹ نفر دوره پناهندگان و اتباع خارجی و ۸۶۱ نفر زنان خانه دار بوده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در تابستان امسال ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز شرکت کردند همچنین با توجه به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، شاخه کار و دانش نیز شرکت داشته‌اند که در مجموع ۴ هزار و ۵۸۱ نفر در این طرح مشارکت کردند.

رستمی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ساعت، سال ۱۴۰۱ با تغییرات در فرآیند آموزشی ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار ساعت با ۳۰ درصد رشد و امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر ساعت با ۳۳ درصد رشد در بخش دولتی، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین طرح تابستانه مهارت یک پروژه ۳ ساله است که با هدف هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان و استعدادیابی و نوعی هدایت تحصیلی این افراد با همکاری ۷ دستگاه به امضا رسید که هر ساله از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: همچنین ۳ شنبه ۱۷ بهمن ۲۱ طرح آموزشی شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در استان، افتتاح و تمدید ۴ مرکز جوار کارگاهی در صنایع؛ افتتاح کارگاه هوش مصنوعی و تجاری برای اولین بار و کارگاه تولید محتوا در ساوه به صورت وبیناری، همزمان با دهه مبارک فجر (فردا) با حضور وزیر کار در استان اجرا می‌شود.