بیرجند-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۳۹۳ نفر از موزه های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی ظهر دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۵۴ هزار و ۹۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند، که از این آمار، ۵۴ هزار و ۸۳۷ بازدیدکننده داخلی و ۹۳ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: موزه‌های مجموعه باغ اکبریه در سال ۱۴۰۱ با ۵۱ هزار و ۸۵۷ نفر شامل ۵۱ هزار و ۷۶۴ نفر بازدیدکننده داخلی و ۹۳ نفر گردشگر خارجی بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده بود.

شاه‌وردی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۲ بهمن ماه نیز ۵۴ هزار و ۴۶۳ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند که شامل ۵۴ هزار و ۳۴۲ نفر بازدیدکننده داخلی و ۱۲۱ نفر گردشگر خارجی بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع بازدیدکنندگان سال ۱۴۰۲ از موزه‌های تحت پوشش استان، موزه‌های مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند با ۴۸ هزار و ۵۷۹ نفر شامل ۱۲۱ نفر گردشگر خارجی و ۴۸ هزار و ۴۵۸ نفر بازدیدکننده داخلی بیشتر آمار گردشگران در بین موزه‌های تحت پوشش را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی با آثار ثبت شده جهانی پتانسیل‌های ارزشمندی برای جذب گردشگر دارد که باید این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.