خرم‌آباد - کارگاه آموزشی «جنگ شناختی و انتخابات» در مرکز لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با همکاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان و سازمان فضای مجازی بسیج شهرستان خرم‌آباد، باهدف توانمندسازی مدرسان نهضت سواد رسانه‌ای استان، کارگاه آموزشی «جنگ شناختی و انتخابات» در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار شد.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان با بیان اینکه در جنگ شناختی، کارکردهای دینی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هدف قرار داده می‌شود تصریح کرد: ازاین‌رو هرکجا مردم حضور داشته باشند، آنها هم جنگ شناختی در جریان است.

امین جعفری، از رسانه به‌عنوان بَستر گفتگو نام برد و گفت: باهدف آشنایی با فن‌های جنگ شناختی دشمن و افزایش سطح مهارت سواد رسانه‌ای اقشار مختلف به‌ویژه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، کارگاه‌های آموزشی متعددی در حوزه رسانه، توسط روابط‌عمومی این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند با سوءاستفاده از برخی وقایع و برقراری ارتباط معنایی بین حوادث و روندهای مختلف، این‌گونه القا کنند که شرکت‌نکردن در انتخابات نوعی اعتراض یا کنشگری انتقادی نسبت به وضعیت امروز معیشتی مردم است.

مدرس سواد رسانه‌ای ادامه داد: درحالی‌که همین دشمن در طول این سال‌ها خودش با وضع شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ جهان بر علیه ایران، بزرگ‌ترین ضربات را به معیشت همین مردم وارد کرده است.

جعفری، افزود: عمق فاجعه آنجاست که نظام استکبار جهانی بااین‌همه توان تبلیغاتی و رسانه‌ای به‌محض اینکه احساس امیدواری کند از اینکه ممکن است، اندکی از مشارکت و همراهی مردم با نظام کاسته شده، باز هم بر اقدامات خصمانه بر علیه نظام و مردم ایران اضافه می‌کنند و قطعاً فشار تحریمی را افزایش خواهند داد.

وی تصریح کرد: در واقع حضور مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات، علاوه بر خلق تصویری رسانه‌ای از ملتی متحد، این سیگنال را به جهان صادر می‌کند که ملت ایران همچنان مستحکم در کنار هم هستند.