فیلم «روح باد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرید پناه‌نژاد، پرتره‌ای از افشین یداللهی ترانه‌سرا و روان‌پزشک ایرانی جمعه ۲۵ اسفند ساعت ۱۶ در سال‌مرگ این هنرمند از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، فرید پناه‌نژاد تهیه‌کننده و کارگردان مستند «روح باد» دراین‌باره گفت: «روح باد» با نام اولیه «کاش بودی» در یک قسمت ۸۳ دقیقه‌ای برای شبکه مستند تولید شده است، این فیلم مصاحبه‌محور است و در آن از تصاویر آرشیوی که به‌زحمت از آرشیوهای خصوصی و دولتی تهیه شد، بهره بردیم.

وی افزود: زنده‌یاد افشین یداللهی ترانه‌سرایی است که بسامد تکرار نام او در تیتراژ آغازین و پایانی بسیاری از آثار تلویزیونی، از هم‌نسلانش به‌مراتب بیشتر بوده است. یداللهی پزشک متخصص اعصاب و روان هم بود و سعی کردیم در این مستند به هر ۲ وجه شخصیت این هنرمند بپردازیم.

پناه‌نژاد گفت: زنده‌یاد یداللهی زحمات بسیاری برای روشن نگاه‌داشتن چراغ‌خانه ترانه، تربیت ترانه‌سرایان جوان، کمک به بیماران نیازمند، تعامل بین نهادهای حاکمیتی و نهاد مستقل ترانه، سرودن ترانه‌های کم‌نظیر، کمک به رشد بسیاری از خوانندگان پاپ و ستاره‌سازی آنها و ... کشید و من تنها بخش کوچکی از این خدمات را به تصویر کشیدم.

این مستندساز گفت: این مستند در گفت‌وگو با دوستان و آشنایان به ابعاد مختلف زندگی یداللهی پرداخته است، سعی کردیم افراد مختلفی از اقشار را برای مصاحبه دعوت کنیم و تقریبا به تک‌تک دوستان و همکارانی که با ایشان همکاری داشتند، تماس گرفتیم که برخی از آنها بنا به دلایلی حاضر به حضور در فیلم افشین نشدند.