کرمان_رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری تا پایان بهمن ماه ، تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پرونده مسن و کثیر الشاکی تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر دوشنبه در جمع قضات و کارکنان اداری محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان ضمن قدردانی از تلاش‌های مخلصانه قضات و کارکنان اداری دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۲، اظهارداشت: با اجرای یک طرح ویژه و فوق العاده از اول مهر ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲، تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پرونده مسن و کثیر الشاکی با همت قضات و کارکنان اداری دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی از تشکیل دادگاه‌های صلح در سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه زحمات زیادی از سوی همکاران قضائی و اداری صورت پذیرفته است و جای قدردانی دارد، اما نباید به وضع موجود راضی بود و هنوز تا رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلان قوه قضائیه فاصله داریم و بایددر سال جدیدبا همت و تلاش مضاعف گام برداریم.

وی بر برنامه محور بودن و برنامه ریزی درکار اداری تاکیدکرد و گفت: قضات و کارکنان اداری شعب بایستی بصورت مستمر بایکدیگر جلسات مشترکی داشته باشند و نقات قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع نمایند و نباید دچار روزمرگی شویم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه تکریم مراجعان به دستگاه قضائی در اولویت کار عدلیه است، گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۱ هزار ۹۸ جلسه ملاقات مردمی از سوی مقامات قضائی استان کرمان برگزار شد که در این دیدارها به درخواست‌های حقوقی و قضائی ۱۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر از هم استانی‌های گرامی رسیدگی شده است.

حجت الاسلام حمیدی، افزود: ماه مبارک رمضان ماه تمرین اخلاص است روزه جلوه اخلاص است و روزه تمرین اخلاص است، بیایید از این فرصت ماه مبارک رمضان برای اخلاص استفاده کنیم برای معامله با خدا استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم خداوند به ما کمک کند بتوانیم هم به مردم کمک کنیم و هم بتوانیم استفاده کنیم از این فرصت‌های محدودمعنوی و قرآنی خدا به ما توفیق دهد پیامبر فرمود با نیت صادق از خدا بخواهید با نیت پاکیزه از خدا بخواهید خدا به شما توفیق روزه‌داری دهد.