بیرجند-مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های بین‌راهی شهرستان بشرویه پذیرای مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیر سلیمانی رباطی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تصمیم‌گیری و ابلاغ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور قرار بر این شد در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرها سیاه‌چادرهای عشایری و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و سوغات محلی نوروزی با هدف معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تنوع فرهنگی، نمایش آداب و رسوم و عرضه خدمات، سوغات و صنایع‌دستی بومی هر شهر راه اندازی شود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه افزود: طی جلسات صورت گرفته در دو نقطه مجاور مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) و مجاور روستای اصفاک این تصمیمات اجرایی شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجاور مجتمع امام رضا (ع) واقع در ۲ هزار متری ابتدای محور بشرویه-طبس گفت: با توجه به اینکه امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل سرویس‌های بهداشتی، استراحتگاه و نمازخانه مهیاست ۴ سیاه چادر عشایری به همراه خدمات متنوع و همچنین ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر در این نقطه راه‌اندازی شده است.

سلیمانی رباطی در خصوص ایستگاه بین‌راهی مجاور روستای اصفاک افزود: با توجه به تجارب موفق سال‌های گذشته مبنی بر راه‌اندازی ایستگاه استراحت اجباری مسافران نوروزی در محور بشرویه-طبس ۴ سیاه چادر با ارائه خدمات مناسب برپا شد.

وی گفت: خوشبختانه علاوه بر تجهیز این موقعیت به سیاه چادر عشایری، چادرهای استراحت موقت و کانکس، پایگاه‌های موقت اورژانس جاده‌ای، هلال احمر و پلیس راه نیز در این محل مستقر هستند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه در خصوص میزان تأثیرگذاری ایستگاههای بین‌راهی در ایام تعطیلات یادآور شد: ترغیب مسافران به توقف حتی برای کمتر از ۳۰ دقیقه و عرضه خدمات به آنها قطعاً در هوشیاری رانندگان نقش مهمی داشت که بر اساس آمارهای ارائه شده خوشبختانه تاکنون در محورهای شهرستان بشرویه تصادفات منجر به فوت را شاهد نبودیم.