مرکز وکلای قوه قضاییه بیش از ۹۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در ۱۹روز ماه رمضان به نمازگزاران مساجد ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با یازدهمین روز از سال ۱۴۰۳ و در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) میزبان نوزدهمین دیدار وکلا با مردم در مساجد شد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه همراه با مجموعه‌ای از وکلا در حوزه‌های تخصصی پر کاربرد همزمان با نماز ظهر و عصر در مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) ستارخان حضور یافت و میزبان نمازگزاران برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان شد.

عبدلیان پور طرح وکالت در مساجد را از جمله نقش آفرینی‌های اجتماعی مرکز وکلا اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان ارتباط شهروندان با مساجد وثیق‌تر می‌شود این پایگاه را مکانی برای حل معضلات حقوقی شهروندان و احیای حقوق عامه قرار داده‌ایم.

وی در ادامه عمده معضلات حقوقی مطرح شده از سوی شهروندان را به ترتیب موضوعات ملکی، خانوادگی و کیفری عنوان کرد و گفت: از ابتدای ماه رمضان در حدود ۹۰۰ مشاوره حقوقی رایگان به نمازگزاران ارائه شده است که بیش از ۲۰۰ وکیل در این طرح شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: بسیاری از مساجدی در این طرح مساجدی هستند که بنا به درخواست‌ها برای بار دوم در آن حضور می‌یابیم که نشان دهنده این است که مسائل و معضلات حقوقی آن‌ها حل شده و به سرانجام رسیده است و هیئت امنا و امام جماعت آن درخواست حضور مجدد از وکلا مرکز را برای استفاده سایر شهروندان از این خدمات داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: با توجه به رسانه‌ای شدن حضور وکلای مرکز در شبکه‌های اجتماعی شهروندان سایر مناطق نیز می‌توانند در خواست حضور وکلای مرکز را در مسجد محله خود داشته باشند.