قم- کنکور سراسری نوبت اول در استان قم با رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد که رشته تجربی بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی دانشگاه‌ها در نوبت اول در استان قم طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

شمار داوطلبان کنکور سراسری اردیبهشت ماه در استان قم، ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب است که از این آمار، ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب خانم و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب آقایان هستند.

این آزمون‌ها در ۵ رشته گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های قم، مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر همین روز برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین داوطلب را در استان قم دارد؛ ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب حضور دارند که ۵ هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر از این داوطلبان از آقایان هستند.

گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۵ هزار و ۷۳۳ داوطلب در استان قم دارد که از این تعداد، ۳ هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا هستند.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب؛ ۷۴۹ نفر خانم و هزار ۴۱۸ نفر آقا در استان قم به هم به رقابت می‌پردازند.

تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی هنر نیز ۸۳۲ داوطلب اعلام شده که از این تعداد ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا هستند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز هزار و ۱۷۳ داوطلب در استان قم برای راهیابی به دانشگاه با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد ۸۲۷ نفر از بانوان و ۳۴۶ نفر از آقایان هستند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو-معلم ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.