معاون وزارت صنعت و فناوری های پیشرفته امارات، توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را تحسین و بر توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرابادی در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود ۴۰ سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته او، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت های زیادی برای همکاری وجود دارد.

میرآبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت های دانش‌بنیان و شرکت های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارت اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت و فناوری های پیشرفته امارات امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف صنعت اماده است و به‌دنبال ایجاد ساز و کاری میان شرکت های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تامین، سرمایه گذاری کنیم.