شیراز - رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برآورد اولیه نشانگر ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی استان در اثر سیل اخیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه سلیمی با بیان اینکه خسارت ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی به زیر بخش‌های کشاورزی استان فارس ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت ماه سال جاری است، بیان کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی مزارع کلزا، گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات از جمله محصولات خسارت‌دیده در این حادثه هستند.

این مقام مسئول برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل‌محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی، خسارت وارد شده به ۱۸۰ رأس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، ۲ طرح تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تأسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.