اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمامی ارگان‌های دولتی در راستای توسعه هنرستان‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رشد علمی و مهارتی دانش آموزان باید در کنار آموزش و پرورش باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر دوشنبه در اختتامیه نخستین دوره مسابقات شایستگی محور و دومین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرجویان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان اردبیل اظهار کرد: تمامی ارگان‌های دولتی در راستای توسعه هنرستان‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رشد علمی و مهارتی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی با بیان اینکه آینده نیروی انسانی متخصص در گرو توسعه و تقویت هنرستان‌ها است، افزود: اگر این امر محقق شود بدون شک آموزش و پرورش در آینده قادر خواهد بود تا اصلی‌ترین تأمین کننده نیروی انسانی در کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه امروزه هر فردی اگر بخواهد در زندگی خود موفق باشد باید به یک مهارت مجهز باشد، ادامه داد: در تمامی کشورهای توسعه یافته، به این نتیجه رسیده اند که برای پیشرفت و توسعه باید دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی هدایت کرد.

صفری بیان کرد: اینگونه جشنواره‌ها فرصتی برای شناسایی استعدادهای هنرجویان است و هر کشوری برای توسعه و گسترش به افراد متخصص نیاز دارد، یعنی هر فردی در هر جایگاهی برای درست انجام شدن فعالیت خود تخصص و تجربه کافی و لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تخصص فقط در چهارچوب تحصیل در رشته‌های نظری حاصل نمی‌شود، بلکه هنرستان‌ها می‌توانند پلی برای متخصص شدن افراد باشند.