ایلام -نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان ، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع غبار محرومیت از ایلام بدون ارائه مشوق های سرمایه گذاری در استان امکان پذیر نیست.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این استان در طول سالیان متمادی با محرومیت انباشته دست و پنجه نرم کرده و عدم رسیدگی در رژیم گذشته  و بروز جنگ هشت ساله تحمیلی نیز بر این موضوع دامن زده است.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت های این استان به ویژه در حوزه انرژی همچنان مغفول مانده و با وجود آنکه در زمینه ذخائر نفت و گاز و کانی های فلزی و غیرفلزی از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار هستیم، ولی تاکنون زمینه بهره برداری و برخورداری مردم استان از این موهبت ها فراهم نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: منابع استانی با توجه به اینکه جمعیت استان کم است و اعتبارات نیز بر اساس شاخص جمعیتی توزیع می شود، بسیار محدود است و برای کم کردن فاصله توسعه ای با سایر استان ها باید نگاه ویژه ای به ایلام بشود.

امینی ادامه داد: برای کم کردن غبار محرومیت از ایلام باید زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به استان فراهم آوریم ولی تا وقتیکه مشوق و امتیازات ویژه را برای حضور آنان ارائه ندهیم ، روند سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیربنایی استان نیز شکل نخواهد گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی باعث شده تا دولت از سرمایه گذاری در طرح ها منع شود و نبود مشوق های ویژه نیز باعث شده سرمایه گذاران سایر استان ها نیز رغبت چندانی برای مشارکت در اجرای طرح های زیرساختی و زیربنایی نداشته باشند که باید برای استان هایی همچون ایلام که از وجود شرکت های توانمند داخلی بی بهره است، امتیازات دیگری در نظر گرفته شود.