زنجان-مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان از وجود سه هزار و ۹۵۰ تعاونی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های تعاونی های استان، از وجود سه هزار و ۹۵۰ تعاونی در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد تعاونی تنها دو هزار تعاونی فعال است.

وی اظهار کرد: توانمندی های بخش تعاون در ۶۰ غرفه در مجموعه ورزشی کار گران بر پا شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای آشنا شدن مردم با فعالیت های تعاونی ها در استان است.

غریوی تاکید کرد: در راستای ترویج کار آفرینی و شناساندن فعالیت ها و توانمندی های بخش تعاون مغفول مانده بود این نمایشگاه برگزار شده است.

وی افزود: تعاونی پایه‌های اقتصادی کشور هستند و ۸۰ درصد اقتصاد استان زنجان دولتی، ۱۵ درصد خصوصی و پنج درصد اقتصاد در بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان یاد آورشد: تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند بنابراین باید به آنها توجه ویژه شود و لزوم توجه به تقویت تعاونی‌ها مورد تأکید اداره کل است و تاکنون اقدامات خوبی هم انجام گرفته است.

غریوی گفت: باید اعتقاد جمعی در زمینه توسعه تعاون وجود داشته باشد و مردم هم به اقدامات و توانمندی های تعاونی اعتقاد داشته باشند چرا که تعاونی ها در بحث توسعه اقتصاد جامعه بسیار موثر هستند.