زنجان-نائب رئیس اتاق زنجان گفت: تاکنون هیچ گونه وحدت رویه در اخذ مطالبات بخش صنعتی استان شکل نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اتاق بازرگانی زنجان، محمد تقی مقدم فرد در دهمین جلسه کمیسیون صنعت با بررسی مشکلات و موانع اخذ عوارض  حرکات فردی در زمینه ایجاد ظرفیتهای تجاری را محکوم به شکست دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از آمار ارائه شده از سوی سازمانهای دولتی مغایر با واقعیتهای موجود  جامعه است به همن جهت جمع بندی و تهیه این سند از سوی بخش خصوصی می تواند بسیار راهگشا باشد.

نائب رئیس اتاق زنجان گفت: تاکنون  هیچ گونه وحدت رویه در اخذ مطالبات  بخش صنعتی استان شکل نگرفته است از این رو این کمیسیون می تواند با تدوین این سند نقاط ضعف و قوت صنایع استان را استحصاء و معضل بیکاری استان را از میان بردارد.

مقدم ادامه داد: ایجاد طوفان فکری و حرکت تیمی به منظور اتخاذ یک رویکرد مشترک در مطالبات بخش صنعت استان از مهمترین اهداف تدوین این سند است.

وی گفت: متاسفانه تاکنون  هیچ گونه وحدت رویه در اخذ مطالبات  بخش صنعتی استان شکل نگرفته است از این رو این کمیسیون می تواند با تدوین این سند نقاط ضعف و قوت صنایع استان را استحصاء و معضل بیکاری استان را از میان بردارد.

نائب رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه چشم انداز اصلی  تدوین سند  استراتژیک زنجان  به منظورارتقاء جایگاه صنعت  استان و پیوستن به جمع ۷ استان برتر صنعتی کشوراست، افزود: جهت سهولت پرداخت وام به واحدهای تولیدی ، مرحله پایش طرح ها در اتاق زنجان صورت گیرد.

مقدم فرد افزود: در حال حاضر بانک های استان با اخذ وثیقه های سنگین و عدم قبول کارخانه بعنوان وثیقه امکان بهره مندی  تولیدکنندگان از منابع  بانکی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده اند.

همچنین عضو هیئت رئیسه اتاق زنجان گفت: زنجان به عنوان اولین استانی است که در هیئت حل اختلاف مالیاتی بدلیل بی طرف بودن قاضی آراء به نفع تولیدکنندگان صادر می شود.

یگانه  گفت: متاسفانه بدلیل بروکراسی اداری تاکنون نتوانستیم حتی ۵۰ درصد مشکلات تولید در استان را حل کنیم.

یگانه خواستار استفاده از  متخصصین و بازنشستگان اداره مالیاتی بعنوان کارشناسان قرار تحقیق شد و اظهار داشت: متاسفانه با بکارگیری شاغلین این اداره عملا قدرت اظهار نظر واقعی برروی پرونده تحت شعاع قرارمی گیرد.