کرمانشاه- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم نوسازی صنایع در کشور و اولویت قرار دادن صنعت کشاورزی در این راستا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا امروز دوشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کرمانشاه که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر تجهیز و نوسازی واحدهای و کارخانجات گفت: امروز سیاست کارخانجات نوسازی و به روز رسانی ظرفیت هاست و اگر نتوانیم زیرساخت هایی برای جذب منابع داشته باشیم به پیشرفت نخواهیم رسید.

وی خواستار پیگیری طرح های نوسازی در استان شد و افزود: در حوزه غذایی قصد ایجاد واحد جدید نداریم و با نوسازی تجهیزات در این حوزه می توانیم تولید را به ظرفیت کامل برسانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در تهیه مواد  اولیه از جمله مس و آلومینیوم طی ۵ ماهه نخست امسال توانستیم ۵۰ هزار تن مس در بورس عرضه کنیم.

وی یادآور شد: اگر هر ماه۱۲ تن بتوانیم تولید کنیم طی ۷ ماه شرایط عرضه به ۱۴۸ هزار تن در سال خواهد رسید در حالی که این مقدار سال گذشته ۱۳۲ هزار تن بوده است.

وی در خصوص صنایع غذایی و کشاورزی ابراز داشت: صنایع غذایی و کشاورزی باید در اولویت پرداخت تسهیلات قرار بگیرند چرا که اگر نتوانند به موقع نوسازی را انجام دهند با تعطیلی مواجه خواهند شد.