کربلا- عضو مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی اربعین را اجتماع بزرگ مسلمانان برای گسترش پیام اباعبدالله(ع) به جهانیان عنوان کرد و گفت: هدف از این رویداد، تهیه مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عباس کعبی امروز پنج‌شنبه در دومین روز همایش علمی و بین‌المللی اربعین زیارت اربعین را لطفی از الطاف الهی و کرامتی از ائمه اطهار(ع) برای شیعیان به شمار آورد و ابراز امیدواری کرد که این راهپیمایی بزرگ باعث می‌شود که جهان اسلام اصلاح‌شده و بر مشکلات خود فائق آییم.

وی در آستانه اربعین حسینی چنین گفت: اربعین، دعوت به‌سوی خدا از طریق نهضت امام حسین(ع) و مقاومت در برابر ظلم و جور در جهان معاصر است. زیارت اربعین فریاد انتقام خواهی است. هنگامی‌که امام زمان(عج) ظهور کند، نخستین چیزی که خواهد گفت این است که جد من تشنه شهید شد و این موضوع نشانگر مظلومیت سالار شهیدان است.

آیت‌الله کعبی یادآور شد: زمانی که ما از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) سخن می‌گوییم، درواقع از فلسفه قیام ایشان یاد می‌کنیم. امام حسین(ع) وارث اولیا و انبیای الهی است.

وی، اربعین را نوعی بیانیه جهانی مظلومین برای لبیک به دعوت برای قیام علیه ظلم و ستم عنوان کرد و گفت: زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین نمود پیدا می‌کند و از این نظر دعوت به خدا، فریضه‌ای الهی و حسینی است. این موضوع خلاف آنچه است که دشمنان عنوان می‌کند.

آیت‌الله کعبی افزود: هدف از نهضت حسینی(ع) ‌رهایی مردم و بشریت از هر نوع نژاد و جاهلیت قرن ۲۰ و ۲۱ است که بدتر از جاهلیت صدر اسلام بود؛ چراکه این جاهلیت مدرن به علم مجهز است. علم و ایمان به قدرت و پشتیبانی در مواجهه با ظالمان و مفسدان بشری نیاز دارد که نهضت امام حسین(ع) در عاشورا بوده و ادامه آن، اربعین حسینی است.

وی با یادآوری مقاومت مردم در کشورهای مسلمان ازجمله بحرین و یمن بیان کرد: مقاومت مردم در این کشورها، با تأسی به نهضت حسینی و در راستای مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان محور اصلی مقاومت جهان تشیع و سایر مسلمانان اظهار  داشت: یک امت بدون رهبری صالح و توانمند نمی‌تواند راه خود را به‌درستی بپیماید.

وی، رهبری سیاسی و قدرت داشتن مسلمانان را شرط پیروزی بر ستمکاران دانست و گفت: در این راستا لازم است که مرجعی برای رهبری حرکت مردم وجود داشته باشد. همان‌گونه که رهبری آیت‌الله سیستانی در پیروزی بر داعش که از سوی ۸۸ کشور با ابزار و روش‌های مختلف حمایت می‌شد، مؤثر بود و موجب پیروزی مقاومت اسلامی شد.

آیت‌الله کعبی تمدن اسلامی را بر پایه ایمان،‌ علم و مقاومت دانست و اظهار کرد: علم، مقاومت اسلامی را حمایت می‌کند و هنگامی‌که در راهپیمایی اربعین حضور می‌یابیم، هدف، تهیه مقدمات ظهور امام زمان(عج) است که باید مسلمانان در این مراسم حضور یابند.