۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

کربلا- عضو مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی اربعین را اجتماع بزرگ مسلمانان برای گسترش پیام اباعبدالله(ع) به جهانیان عنوان کرد و گفت: هدف از این رویداد، تهیه مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عباس کعبی امروز پنج‌شنبه در دومین روز همایش علمی و بین‌المللی اربعین زیارت اربعین را لطفی از الطاف الهی و کرامتی از ائمه اطهار(ع) برای شیعیان به شمار آورد و ابراز امیدواری کرد که این راهپیمایی بزرگ باعث می‌شود که جهان اسلام اصلاح‌شده و بر مشکلات خود فائق آییم.

وی در آستانه اربعین حسینی چنین گفت: اربعین، دعوت به‌سوی خدا از طریق نهضت امام حسین(ع) و مقاومت در برابر ظلم و جور در جهان معاصر است. زیارت اربعین فریاد انتقام خواهی است. هنگامی‌که امام زمان(عج) ظهور کند، نخستین چیزی که خواهد گفت این است که جد من تشنه شهید شد و این موضوع نشانگر مظلومیت سالار شهیدان است.

آیت‌الله کعبی یادآور شد: زمانی که ما از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) سخن می‌گوییم، درواقع از فلسفه قیام ایشان یاد می‌کنیم. امام حسین(ع) وارث اولیا و انبیای الهی است.

وی، اربعین را نوعی بیانیه جهانی مظلومین برای لبیک به دعوت برای قیام علیه ظلم و ستم عنوان کرد و گفت: زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین نمود پیدا می‌کند و از این نظر دعوت به خدا، فریضه‌ای الهی و حسینی است. این موضوع خلاف آنچه است که دشمنان عنوان می‌کند.

آیت‌الله کعبی افزود: هدف از نهضت حسینی(ع) ‌رهایی مردم و بشریت از هر نوع نژاد و جاهلیت قرن ۲۰ و ۲۱ است که بدتر از جاهلیت صدر اسلام بود؛ چراکه این جاهلیت مدرن به علم مجهز است. علم و ایمان به قدرت و پشتیبانی در مواجهه با ظالمان و مفسدان بشری نیاز دارد که نهضت امام حسین(ع) در عاشورا بوده و ادامه آن، اربعین حسینی است.

وی با یادآوری مقاومت مردم در کشورهای مسلمان ازجمله بحرین و یمن بیان کرد: مقاومت مردم در این کشورها، با تأسی به نهضت حسینی و در راستای مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان محور اصلی مقاومت جهان تشیع و سایر مسلمانان اظهار  داشت: یک امت بدون رهبری صالح و توانمند نمی‌تواند راه خود را به‌درستی بپیماید.

وی، رهبری سیاسی و قدرت داشتن مسلمانان را شرط پیروزی بر ستمکاران دانست و گفت: در این راستا لازم است که مرجعی برای رهبری حرکت مردم وجود داشته باشد. همان‌گونه که رهبری آیت‌الله سیستانی در پیروزی بر داعش که از سوی ۸۸ کشور با ابزار و روش‌های مختلف حمایت می‌شد، مؤثر بود و موجب پیروزی مقاومت اسلامی شد.

آیت‌الله کعبی تمدن اسلامی را بر پایه ایمان،‌ علم و مقاومت دانست و اظهار کرد: علم، مقاومت اسلامی را حمایت می‌کند و هنگامی‌که در راهپیمایی اربعین حضور می‌یابیم، هدف، تهیه مقدمات ظهور امام زمان(عج) است که باید مسلمانان در این مراسم حضور یابند.

کد خبر 4139376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha