یزد ـ استاندار یزد گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی در یزد نیاز به مشارکت بخش خصوصی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی در مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل عمومی در اداره راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه راهداری مجموعه ای خدمت رسان است که خدماتی شایسته به مردم دارد و این خدمات کمتر دیده می شود، اظهار داشت: عوامل راهداری تاثیر بالایی در تامین امنیت و آسایش مردم با سایر دستگاه های مرتبط دارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه حمل و نقل درون‌شهری بیانگر توسعه یافتگی و فرهنگ و انظباط هر شهر و کشوری در دنیا است، افزود: حمل و نقل برون شهری نیز گویای اقتصاد و جنب و جوش در جامعه است و ما نیز در مسیری قرار گرفته ایم که می توانیم این جنب و جوش را در مسیرهای خود ببینیم.

وی با اشاره به اینکه رشد و تعالی و رونق در حمل و نقل استان نمایان است، ادامه داد: حمل و نقل از پارامترهای یک کشور است که اگر از اقتصاد یک کشور جدا شود هیچ چیزی از اقتصاد آن کشور باقی نمی ماند و اگر تولید به بازار مصرف نرسد، یعنی سیستم حمل و نقل ساماندهی شده نیست و نظم ندارد.

زمانی قمی، ناوگان درون شهری را موثر در توسعه و عمران کشور و شهرها برشمرد و گفت: در شهر یزد نیز پس از آنکه شهر به عنوان یک نشان تمدنی و تاریخی در دنیا شناخته شده است باید همه مسائل متناسب با این ثبت جهانی پیش برود.

وی عنوان کرد: لازم است در حوزه راهداری و حمل و نقل نیز تلاش شود تا در مسیری جلو برویم که متناسب با جهان شهر یزد باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: گرچه مدیران استان را مدیرانی شایسته می دانیم و شهردار یزد را شخصیتی می دانم که عملکرد و فکر مطلوبی دارد اما امکانات اندکی دارد و باید به سمتی برود که بتواند با جلب مشارکت بخش خصوصی اقدامات را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دنبال امنیت و سود سرمایه گذاری است، بیان داشت: خوشبختانه امنیت برقرار است اما برای داشتن سود و توجیه اقتصادی باید به فرمول هایی دست پیدا کنیم که در حمل و نقل درونشهری سرمایه گذاری کنند.

زمانی قمی با بیان اینکه باید چاره اندیشی برای حمل و نقل درون و برون شهری بشود تا نوسازی و بهبودی در آن حاصل شود، افزود: هرچه که در توان مسئولان باشد اقدام می کنند و تسهیلگری هایی را که می توانند برای کمک به بخش خصوصی خواهند داشت تا وضعیت متحول شود.