۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۵۹

استاندار یزد مطرح کرد:

نیاز به مشارکت بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل عمومی در یزد

نیاز به مشارکت بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل عمومی در یزد

یزد ـ استاندار یزد گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی در یزد نیاز به مشارکت بخش خصوصی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی در مراسم بزرگداشت روز حمل و نقل عمومی در اداره راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه راهداری مجموعه ای خدمت رسان است که خدماتی شایسته به مردم دارد و این خدمات کمتر دیده می شود، اظهار داشت: عوامل راهداری تاثیر بالایی در تامین امنیت و آسایش مردم با سایر دستگاه های مرتبط دارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه حمل و نقل درون‌شهری بیانگر توسعه یافتگی و فرهنگ و انظباط هر شهر و کشوری در دنیا است، افزود: حمل و نقل برون شهری نیز گویای اقتصاد و جنب و جوش در جامعه است و ما نیز در مسیری قرار گرفته ایم که می توانیم این جنب و جوش را در مسیرهای خود ببینیم.

وی با اشاره به اینکه رشد و تعالی و رونق در حمل و نقل استان نمایان است، ادامه داد: حمل و نقل از پارامترهای یک کشور است که اگر از اقتصاد یک کشور جدا شود هیچ چیزی از اقتصاد آن کشور باقی نمی ماند و اگر تولید به بازار مصرف نرسد، یعنی سیستم حمل و نقل ساماندهی شده نیست و نظم ندارد.

زمانی قمی، ناوگان درون شهری را موثر در توسعه و عمران کشور و شهرها برشمرد و گفت: در شهر یزد نیز پس از آنکه شهر به عنوان یک نشان تمدنی و تاریخی در دنیا شناخته شده است باید همه مسائل متناسب با این ثبت جهانی پیش برود.

وی عنوان کرد: لازم است در حوزه راهداری و حمل و نقل نیز تلاش شود تا در مسیری جلو برویم که متناسب با جهان شهر یزد باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: گرچه مدیران استان را مدیرانی شایسته می دانیم و شهردار یزد را شخصیتی می دانم که عملکرد و فکر مطلوبی دارد اما امکانات اندکی دارد و باید به سمتی برود که بتواند با جلب مشارکت بخش خصوصی اقدامات را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دنبال امنیت و سود سرمایه گذاری است، بیان داشت: خوشبختانه امنیت برقرار است اما برای داشتن سود و توجیه اقتصادی باید به فرمول هایی دست پیدا کنیم که در حمل و نقل درونشهری سرمایه گذاری کنند.

زمانی قمی با بیان اینکه باید چاره اندیشی برای حمل و نقل درون و برون شهری بشود تا نوسازی و بهبودی در آن حاصل شود، افزود: هرچه که در توان مسئولان باشد اقدام می کنند و تسهیلگری هایی را که می توانند برای کمک به بخش خصوصی خواهند داشت تا وضعیت متحول شود.

کد خبر 4176248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha