حجت‌الاسلام رحیمی صادق رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در همایش مباهله گفت : مباهله صحنه پیروزی پیامبر اسلام(ص) در جنگ نرم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام رحیمی صادق رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در همایش مباهله گفت : مباهله صحنه پیروزی پیامبر اسلام(ص) در جنگ نرم بود.

وی گفت: همه ما در تبیین و ترویج مباهله کوتاهی کرده‌ایم. و ان‌شاءالله این همایش آغازی باشد برای انجام وظیفه و رفع مظلومیت از این حادثه بسیار ارزشمند دینی. 

وی ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد بین‌المللی غدیر گفت : این بنیاد زحمات زیادی برای تبیین و ترویج معارف این رویداد بزرگ نموده است و ان‌شاءالله درسالهای آتی شرایط بهتری برای گسترش مباهله در سراسر کشور فراهم گردد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در خصوص پاسخگویی به شبهات غدیر، ولایت و مباهله به طور جدی و مستمر فعالیت کنیم و از همه طلاب و اساتید محترم درخواست میکنم با توجه ویژه به این موضوع وقت و مطالعه بیشتری را صرف نمایند

وی افزود: امسال را باید سال امامت پژوهی و ولایت پژوهی قرار بدهیم. این موضوعات بخصوص مباهله حقاً و انصافاً حتی در میان ما طلبه ها هم مظلوم واقع شده است، باید کار اثباتی کنیم امامت مغز و شرط و معنای توحید است. یک کار سلبی هم باید بشود که حضرت آیت‌الله قزوینی به آن اشاره فرمودند. همه طلبه‌های استان باید یک دور تمام شبهات را مطالعه کنند و آمادگی لازم برای پاسخگویی به شبهات را پیدا کنند.  شبهات عمده اش متوجه امامت، ولایت و اهل بیت است. شما طلبه ها یک حرک و نهضت و پویشی برای تبیین امامت و مکتب اهل بیت حتما بپا کنید.

رحیمی صادق در پایان گفت: ان شاءالله دوره ی فراگیری و پاسخگویی به شبهات را برگزار می‌کنیم و هر هفته از محضر اساتید برجسته همچون آیت‌الله حسینی قزویبنی بهره خواهیم جست و این باید تکلیف ما حوزوی ها در سال جاری باشد.