محسن پیشدادی طراح پوستر سومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: طرح پوستر مفهومی است و سعی شده بر اساس نشانه های مفهومی نهضت حسینی، طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پیشدادی طراح سومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: طرح پوستر مفهومی است و سعی شده بر اساس نشانه‌های مفهومی نهضت حسینی، طراحی شود. درطراحی پوستر، پر؛ سرو گونه نمادی از آزادگی است و پر نشانی از قلم، که در حقیقت بیان نوشتاری است.

او ادامه داد: رنگ قرمز نشانه ای است از رخدادی که اتفاق افتاده و رنگ سفید نشان از جریانی است که قلم از این رخداد ایجاد کرده است. تذهیب نشانی از فلک است و رنگ زمینه نشانه‌ای است از سوگی که در عالم لایتناهی بر این رخداد سیاه پوش است.

طراح پوسترسومین نمایشگاه لباس عاشورایی افزود: در پوستر مفهومی، مخاطب در نگاه اول دقت به نمادها و نشانه های تصویری می کند، شعار نمایشگاه نیز به خوبی می تواند به برداشت ذهنی مخاطب شکل دهد.

او تصریح کرد: موضوع  نمایشگاه سوم لباس عاشورایی  لباس عزاداری برای عموم است و بر خلاف کتاب که اگر در فرم بر آن پرداخته شود، مخاطب ذهنیتی نسبت به جنس و سن آن ندارد، اما در لباس این پرداخت به صورت فرم قابل اجرا نیست مگر آن که طوری در فرم طراحی باید صورت بگیرد که مخاطبان بنا به سن و جنسیتشان با موضوع پوستر و نمایشگاه ارتباط برقرار کنند.

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس کشور ۲۸مهر تا ۴آبان ماه درتالار وحدت برگزار می‌شود.