گرمسار-مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گرمسار گفت: چهل و هشتمین دوره فیلم‌های رشد از دوازدهم تا شانزدهم اسفندماه ۹۷ در مراکز آموزشی و فرهنگی گرمسار آغاز می‌شود.

امیر نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه «جشنواره فیلم رشد» در مراکز آموزشی گرمسار برگزار می‌شود، ابراز کرد: آئین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، صبح یک‌شنبه هفته جاری در سینما ابریشم گرمسار با حضور سید سعید بدیعی مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و معاون دفتر انتشارات و فنّاوری آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان و سایر مسئولان برگزار می‌شود.

وی افزود: توسعه فرهنگ به‌کارگیری فیلم در فرآیند آموزش و برنامه‌های درسی و همچنین ترویج شیوه‌های صحیح آموزشی و فرهنگی در مسیر اعتلای ایران اسلامی در کنار انتقال مفاهیم عالی به نسل جوان و ایجاد نشاط علمی و تربیتی از اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد است.

مدیر آموزش و پرورش گرمسار با بیان اینکه این جشنواره به طور قطع سبب آموزش سبک زندگی به دانش آموزان می‌شود، ابراز کرد: اکران فیلم‌های جشنواره رشد طی چهار روز در سطح مدارس شهری و روستایی و سینما ابریشم گرمسار و کانون‌های فرهنگی خواهد بود.

نجفی بیان کرد: استفاده از هنر و به خصوص جلوه‌های بصری فیلم‌های هنری و آموزشی یکی از ویژگی‌های آموزشی است که می‌تواند در یادگیری دانش آموزان نیز به واسطه ارتقای حافظه تصویری، تاثیرگذار باشد.