کرمانشاه- مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام ۹۰۰ زائر کرمانشاهی در قالب ۷ کاروان به سرزمین وحی طی امسال خبر داد.

حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حج امسال ۹۰۰ زائر کرمانشاهی به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه این زائران در قالب ۷ کاروان شامل سه کاروان اهل سنت و چهار کاروان اهل تشیع اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه کاروان‌های کرمانشاهی به همراه کاروانی از ایلام و یک کاروان از همدان به حج مشرف می‌شوند ظرفیت کاروان ایلام را ۸۵ نفر و ظرفیت کاروان همدان را ۱۳۵ نفر اعلام کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاروان‌های مذکور همگی از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عازم جده خواهند شد.

به گفته دارابی کاروان‌های ما امسال مدینه بعد هستند به این معنا که ابتدا وارد جده می‌شوند و بعد از اقامت یک ماهه در شهر مکه پنج تا شش روز در مدینه اقامت دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: احتمالاً اعزام‌ها در دهه آخر تیرماه و برگشت در دهه اول شهریور انجام شود.

دارابی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی ویژه حجاج از جمعه بیست و سوم فروردین آغاز می‌شود بیان کرد: ۱۲ جلسه آموزشی در دو بخش مسائل اجرایی که توسط مدیر و تشریح احکام و مناسک حج توسط روحانی کاروان برای زائران بیت الله الحرام تدارک دیده شده است.

وی درباره تأمین امنیت حجاج افزود: پس از حادثه سال ۹۴ جمهوری اسلامی ایران اعزام به حج را در سال ۹۵ حج توقف و آن را منوط به تأمین امنیت حجاج توسط عربستان کرد خوشبختانه در حج سال‌های ۹۶ و ۹۷ زائران درصحت و سلامت به حج مشرف و عربستان نیز طی تفاهم نامه‌ای متعهد به تأمین امنیت حجاج شد.

دارابی با تاکید بر اینکه امسال نیز حجاج در کمال صحت و سلامت اعمال خود را انجام می‌دهند گفت: با وجود افزایش هزینه‌های سفر ناشی از نوسانات ارزی از ۱۶ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تغییری در تعداد زائران اعزامی از استان کرمانشاه نداشته‌ایم.