۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰

مدیرکل حج و زیارتکرمانشاه:

۹۰۰ زائر کرمانشاهی امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

۹۰۰ زائر کرمانشاهی امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

کرمانشاه- مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام ۹۰۰ زائر کرمانشاهی در قالب ۷ کاروان به سرزمین وحی طی امسال خبر داد.

حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حج امسال ۹۰۰ زائر کرمانشاهی به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه این زائران در قالب ۷ کاروان شامل سه کاروان اهل سنت و چهار کاروان اهل تشیع اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه کاروان‌های کرمانشاهی به همراه کاروانی از ایلام و یک کاروان از همدان به حج مشرف می‌شوند ظرفیت کاروان ایلام را ۸۵ نفر و ظرفیت کاروان همدان را ۱۳۵ نفر اعلام کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاروان‌های مذکور همگی از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عازم جده خواهند شد.

به گفته دارابی کاروان‌های ما امسال مدینه بعد هستند به این معنا که ابتدا وارد جده می‌شوند و بعد از اقامت یک ماهه در شهر مکه پنج تا شش روز در مدینه اقامت دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: احتمالاً اعزام‌ها در دهه آخر تیرماه و برگشت در دهه اول شهریور انجام شود.

دارابی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی ویژه حجاج از جمعه بیست و سوم فروردین آغاز می‌شود بیان کرد: ۱۲ جلسه آموزشی در دو بخش مسائل اجرایی که توسط مدیر و تشریح احکام و مناسک حج توسط روحانی کاروان برای زائران بیت الله الحرام تدارک دیده شده است.

وی درباره تأمین امنیت حجاج افزود: پس از حادثه سال ۹۴ جمهوری اسلامی ایران اعزام به حج را در سال ۹۵ حج توقف و آن را منوط به تأمین امنیت حجاج توسط عربستان کرد خوشبختانه در حج سال‌های ۹۶ و ۹۷ زائران درصحت و سلامت به حج مشرف و عربستان نیز طی تفاهم نامه‌ای متعهد به تأمین امنیت حجاج شد.

دارابی با تاکید بر اینکه امسال نیز حجاج در کمال صحت و سلامت اعمال خود را انجام می‌دهند گفت: با وجود افزایش هزینه‌های سفر ناشی از نوسانات ارزی از ۱۶ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تغییری در تعداد زائران اعزامی از استان کرمانشاه نداشته‌ایم.

کد خبر 4587915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha