هشترود- فرماندار هشترود بر ضرورت افزایش نظارت بر عرضه کالاهای یارانه‌ای در هشترود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز پنج شنبه در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان گفت: نبود نظارت کافی در عرضه کالاهای یارانه‌ای موجب بروز فساد خواهد شد.

امینیان با اشاره به ضرورت ساماندهی آرد در نانوایی‌های که با یارانه دولتی کار می‌کنند اظهار داشت: اقدامات قابل قبولی در اداره صنعت و معدن در این خصوص صورت گرفته است اما لازم است تصمیمات اتخاذ شده دارای پشتوانه عقلی و منطقی باشد تا قابلیت اجرا داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا نیازمند داده‌های آماری جامع از جمله شناسایی تعداد نانوایی‌های لواش پز با یارانه دولتی در روستاها، سهمیه هریک از این نانوایی‌ها، میزان مصرف و تعداد جمعیت روستاها در فصول مختلف سال هستیم تا در ساماندهی مجدد سهمیه‌ها با مشکل روبرو نشویم که طبیعتاً بروز هرگونه مشکل در تخصیص سهمیه‌ها باعث بروز تبعات بعدی شده و نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.

وی همچنین در مورد نانوایی‌های شهری هم گفت: این نانوایی‌ها بسته به محدوده‌های مختلف شهر و میزان جمعیت محله‌ها شناسایی شوند تا در تخصیص سهمیه اجحافی صورت نپذیرد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه باید به دنبال تقویت نظارت عمومی از طریق شفاف‌سازی عملکردها باشیم گفت: زمانی که روحیه مشارکت‌پذیری در مردم تقویت می‌شود آن‌ها نسبت به سرنوشت خود و جامعه احساس مسئولیت کرده و همین مسئله موجب تقویت نظارت عمومی توسط مردم خواهد شد.

وی افزود: نظارت عمومی در عمل زمانی تحقق پیدا می‌کند که شفافیت در عملکردها باشد برای نمونه اداره صنعت و معدن نانوایی‌ها را ملزم به نصب تابلو مشخصات بر سر در مغازه‌هایشان کنند تا اگر تخلفی صورت می‌گیرد مردم متخلفین را به نهادهای مربوطه معرفی کنند.