در سی و یکمین سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، کرسی روایتگری دفاع مقدس درباره این عملیات در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کرسی روایتگری دفاع مقدس با موضوع یادواره علمیات مرصاد در روز شنبه ۵ مرداد (از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با حضور سردار شعبانی و امیردربندی) در مورزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

عملیات مرصاد در روز ۵ مرداد سال ۶۷ در پاسخ به تجاوز گروهک منافقین به خاک ایران و پیشروی آنها از مرزهای غربی تا شهر اسلام آباد انجام شد، سران این گروه با هماهنگی ارتش عراق در حالی که از تجهیزات و عدوات جنگی رژیم بعث استفاده می‌کردند از ۶ روز بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران به خاک ایران تجاوز کردند و در طول مسیر جنایت‌های مختلفی را انجام دادند و شهرها را ناامن کردند.

اعضای گروهک تروریستی منافقین بر این باور بودند که در انتهای جنگ تحمیلی تمرکز نیروهای ایرانی در جبهه‌های جنوبی است و در صورت تجاوز به غرب کشور می‌توانند به سرعت تا تهران پیشروی کنند و تشکیل دولت جدید دهند. اما با اقدام به موقع نیروهای خودی در قالب عملیات مرصاد، شکست سنگینی را به منافقین تحمیل کرد.