آران و بیدگل- در نهمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان)، پروژه«میل وِرم شکمو» از آران و بیدگل به عنوان طرح منتخب کشوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نهمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان)، پروژه «میل وِرم شکمو» از آران و بیدگل به عنوان منتخب کشوری شناخته شد.

به گفته مسئول تکنولوژی و گروه های آموزشی مدیریت آموزش و پرورش آران و بیدگل این طرح توسط نازنین زهرا احمدی دانش آموز کلاس چهارم دبستان شهید نجفی تبار روستای محمدآباد مرکزی شهرستان آران و بیدگل و معلم راهنما خانم باقری و مدیریت  آموزشگاه منصوره دهقانیان ارائه شده است.

 فاطمه معینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در این ارتباط اظهار داشت: طرح «میل ورم شکمو» در محور آزمایش، به بررسی روند رشد و تکثیر کرم ها در سه نور قرمز، زرد و سفید می پردازد.

وی افزود: پرورش این نوع کرم ها به عنوان بهترین مکمل غذایی جانوران و به ویژه پرندگان حائز اهمیت است.

گفتنی است در سال تحصیلی‌ گذشته، ۹۵ درصد مدارس آران و بیدگل در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند که از میان ۳۰۰ پروژه منتخب شهرستان، ۶ طرح منتخب استانی شدند.

جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) با هدف تقویت روحیه پرسشگری و تعمیق آموخته های علمی در  پنج محور طبقه بندی، طراحی و ساخت، آزمایش، تحقیق زمینه ای و نمایش علمی که دانش آموزان در گروه های یک تا سه نفره فعالیت می کنند برگزار شده است.