۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶

طرح «میل وِرم شکمو» از آران در جشنواره جابربن حیان منتخب کشوری شد

طرح «میل وِرم شکمو» از آران در جشنواره جابربن حیان منتخب کشوری شد

آران و بیدگل- در نهمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان)، پروژه«میل وِرم شکمو» از آران و بیدگل به عنوان طرح منتخب کشوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نهمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان)، پروژه «میل وِرم شکمو» از آران و بیدگل به عنوان منتخب کشوری شناخته شد.

به گفته مسئول تکنولوژی و گروه های آموزشی مدیریت آموزش و پرورش آران و بیدگل این طرح توسط نازنین زهرا احمدی دانش آموز کلاس چهارم دبستان شهید نجفی تبار روستای محمدآباد مرکزی شهرستان آران و بیدگل و معلم راهنما خانم باقری و مدیریت  آموزشگاه منصوره دهقانیان ارائه شده است.

 فاطمه معینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در این ارتباط اظهار داشت: طرح «میل ورم شکمو» در محور آزمایش، به بررسی روند رشد و تکثیر کرم ها در سه نور قرمز، زرد و سفید می پردازد.

وی افزود: پرورش این نوع کرم ها به عنوان بهترین مکمل غذایی جانوران و به ویژه پرندگان حائز اهمیت است.

گفتنی است در سال تحصیلی‌ گذشته، ۹۵ درصد مدارس آران و بیدگل در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند که از میان ۳۰۰ پروژه منتخب شهرستان، ۶ طرح منتخب استانی شدند.

جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) با هدف تقویت روحیه پرسشگری و تعمیق آموخته های علمی در  پنج محور طبقه بندی، طراحی و ساخت، آزمایش، تحقیق زمینه ای و نمایش علمی که دانش آموزان در گروه های یک تا سه نفره فعالیت می کنند برگزار شده است.

کد خبر 4683194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرضیه طاهریلمه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 0
      نظر من اینه که برای شرکت در جابر حیان می تونه از کشور خوبمان حمایت کنیه یعنی با این کار از کشور خوبمان حمایت می کنیم