بوشهر- مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است گفت: مؤسسات قرآنی بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی صبح پنج‌شنبه در نشست تخصصی مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: در سال ۹۲، اعتبار قرآنی کل کشور ۱۹۸ میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.

وی تصریح کرد: باوجود کمبود اعتبارات در حوزه قرآنی، در سال جاری به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مؤسسات قرآنی کشور وام کم‌بهره تعلق‌گرفته است.

 محمدی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در کشور نمونه بارز اسلامیت و جمهوریت در کشور هستند و در راستای اهداف فرهنگی نظام تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که کاری که شما می‌کنید، یک کار راهبردی است که باید حمایت شود افزود: قبل از انقلاب کمتر ۱۰ موسسه قرآنی ثبت‌شده در کشور وجود داشت درحالی‌که امروز بیش از ۵ هزار موسسه قرآنی وجود دارد.

پیگیری برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از پیگیری برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات با نمایندگان مجلس خبر داد گفت: وظیفه ترویج فرهنگ حتماً باید بر دوش مزدم باشد و مردم مسئولیت را بر عهده بگیرند و دولت هم در این راستا حمایت کند.

محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات نهادهای مردمی قرآنی در موضوع معافیت‌های مالیاتی است که مایه تأسف است که در اصلاح ساختار بودجه کشور، معافیت کوچکی هم که برای مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته‌شده بود، حذف‌شده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: درحالی‌که در سال ۹۲، اعتبار قرآنی کل کشور ۱۹۸ میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.