۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت:

بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند کشورمؤسسات قرآنی است/ کاهش بودجه قرآنی

بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند کشورمؤسسات قرآنی است/ کاهش بودجه قرآنی

بوشهر- مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است گفت: مؤسسات قرآنی بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی صبح پنج‌شنبه در نشست تخصصی مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: در سال ۹۲، اعتبار قرآنی کل کشور ۱۹۸ میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.

وی تصریح کرد: باوجود کمبود اعتبارات در حوزه قرآنی، در سال جاری به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مؤسسات قرآنی کشور وام کم‌بهره تعلق‌گرفته است.

 محمدی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در کشور نمونه بارز اسلامیت و جمهوریت در کشور هستند و در راستای اهداف فرهنگی نظام تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که کاری که شما می‌کنید، یک کار راهبردی است که باید حمایت شود افزود: قبل از انقلاب کمتر ۱۰ موسسه قرآنی ثبت‌شده در کشور وجود داشت درحالی‌که امروز بیش از ۵ هزار موسسه قرآنی وجود دارد.

پیگیری برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از پیگیری برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات با نمایندگان مجلس خبر داد گفت: وظیفه ترویج فرهنگ حتماً باید بر دوش مزدم باشد و مردم مسئولیت را بر عهده بگیرند و دولت هم در این راستا حمایت کند.

محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات نهادهای مردمی قرآنی در موضوع معافیت‌های مالیاتی است که مایه تأسف است که در اصلاح ساختار بودجه کشور، معافیت کوچکی هم که برای مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته‌شده بود، حذف‌شده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: درحالی‌که در سال ۹۲، اعتبار قرآنی کل کشور ۱۹۸ میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.

کد خبر 4772210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha