نشست نقد و بررسی کتاب «به وقت مرگ» روز سه‌شنبه ۳ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «به وقت مرگ» شامل ۴۲ روایت از تجربه‌های نزدیک به مرگ شهروندان ایرانی و آمریکایی در قالب نشست ویژه شهر کتاب، روز سه‌شنبه ۳ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود.

این‌کتاب که به‌تازگی توسط نشر آن‌سو منتشر شده، بیانگر این است که پژوهش‌ها نشان می‌دهند از گذشته‌های دور برخی انسان‌ها هنگامی که در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند و آن شرایط را پشت سر گذاشته‌ و نمرده‌اند، تجربه‌هایی را گزارش کرده‌اند که برای دیگران باورناپذیر و شگفت‌آور بوده است.

امروزه روانشناسان با تکیه بر داده‌های این تجربه‌ها و تأثیر آن‌ها در نگرش انسان به زندگی و مرگ، برخی از بیماری‌ها و اختلالات روانی را درمان می‌کنند و نظریاتی مبتنی بر غیرمادی‌بودن منشأ هوشیاری ارائه می‌دهند. همچنین این‌نوع تجربه‌ها به‌دلیل این‌که ناظر به وجود حیات پس از مرگ و جهان‌هایی غیرمادی هستند، برای برخی فیلسوفان و دین‌پژوهان توجه‌برانگیز بوده‌اند.

نشست هفتگی شهر کتاب در هفته آینده به نقد و بررسی کتاب «به وقت مرگ» اختصاص دارد که با حضور رضا اکبری، مجتبی‌ اعتمادی‌نیا و علی قاسمیان‌نژاد همراه خواهد بود.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۳ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.