سنندج - معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از اجرای طرح نظارت بهداشتی بر شیر خام موجود در مراکز ماست بندی شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ناصر مخدوم اظهار داشت: این اداره کل در راستای تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی اقدام به نظارت بهداشتی بر شیر خام موجود در مراکز ماست بندی و توزیع شیر فله ای کرده است.

وی افزود: این طرح در فاز اول در سطح مراکز ماست بندی و توزیع شیر خام فله ای در سطح شهرستان سنندج و با بهره گیری از توان کارشناسان خُبره آزمایشگاهی این اداره کل صورت می گیرد و با انجام حداقل هشت آزمایش، کیفیت شیر خام عرضه شده در مراکز یاد شده بررسی شده و در صورت مطابقت نداشتن با استاندارهای بهداشتی نسبت به تذکر کتبی به متصدی مرکز و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۴۱ مرکز عرضه شیر خام شناسایی شده در شهرستان سنندج تحت پوشش قرار خواهد گرفت و با انجام تست های تشخیصی، تقلبات شیر، نظیر افزودنی های مجاز و غیر مجاز مشخص می شود.

مخدوم یادآور شد: اجرای این طرح که برای اولین بار به این شیوه در استان کردستان اجرا می شود در فاز اول در مرکز استان و در فازهای بعدی، سایر شهرستان های استان نیز مورد پایش و بررسی مشابه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد از خرید شیر خام فله ای که مورد تائید دامپزشکی استان نبوده خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه شیر خام مشکوک، مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ دامپزشکی کردستان اطلاع رسانی کنند.