نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عملکرد رئیس جمهور و دولت وی باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین میرزایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه داخلی و امنیتی کشور با حضور رحمانی فضلی اظهارداشت: سئوال ما از وزیر کشور این است که چرا برخی از انتصابات و عزل و نصب ها برخلاف ایجاد وحدت در کشور است و به جای تنش زدایی، منجر به تنش زایی می شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به اسم امنیت، حق مسلم و قانونی برخی از استان ها زیر پا گذاشته می شود و شاهد هستیم که بین مردم استان های مختلف گاهی اوقات تبعیض هایی وجود دارد که باید این مشکل حل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد دولت باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده است و اگر آقای روحانی مستحق لعن و نفرین نباشد، قطعا مستحق سلام و درود هم نیست.

میرزایی گفت: لازم است که وزارت کشور به وضعیت محله های محروم رسیدگی کند و همچنین امکانات نیروی انتظامی در کشور باید ارتقا پیدا کند.

طاهری: مجلس اجازه گرانی کالاهای استراتژیک را نمی دهد

در ادامه جلسه، مصطفی طاهری درباره مسائل داخلی کشور گفت: استانداران، مدیران ارشد هر استانی هستند که عموما غیر بومی بوده و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است و باید در عزل و نصب آنان تدابیر بهتری اتخاذ شود.

وی ادامه داد: معمولا اعتبارات استان ها به صورت یکنواخت و با عدالت توزیع نمی شود و این مسئله باعث محرومیت برخی از استان ها شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد کالاهایی که به آنها یارانه تعلق می گیرد، قاچاق به صورت گسترده ایجاد می شود که دارو یکی از این کالاها است و لازم است در این زمینه بازنگری هایی صورت گیرد.

طاهری تأکید کرد: باید شعار سال یعنی «جهش تولید» محقق شود اما وزارت کشور به شعار سال توجه کافی نمی کند و تعطیل کردن پروژه های عمرانی و استانی با شعار سال مطابقت ندارد.

وی بیان کرد: مجلس دیگر اجازه نخواهد دارد که در مورد کالاهای استراتژیک و اساسی افزایش قیمت داشته باشیم و قطعا افزایش قیمت بدون اجازه مجلس دیگر نخواهیم داشت، چرا که زمزمه هایی درباره افزایش قیمت گازوئیل وجود دارد که حتما باید مجلس در جریان این امور قرار گیرد.