قائم مقام ستاد برگزاری هفته پژوهش استان البرز از برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش با توجه به محدودیت‌ها و شرایط خاص کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر شاهمرادی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد استانی هفته پژوهش که به‌صورت ویدئو کنفرانس که با شرکت رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران سازمان‌ها و اعضای شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت هفته پژوهش برگزار شد، از برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش با توجه به محدودیت‌ها و شرایط خاص کشور خبر داد.

قائم مقام ستاد برگزاری هفته پژوهش استان البرز بیان کرد: وضعیت کنونی کشور در مواجهه با شیوع کرونا، ایجاب می‌کند که بزرگداشت هفته پژوهش با همه‌جانبه‌نگری و تدبیر بیشتری برگزار شود.

وی تصریح کرد: از رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه معین استان به خاطر تشکیل جلسه امروز و پیگیری موارد مربوطه تشکر می‌کنم و از همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان انتظار دارم در روند برگزاری آئین بزرگداشت هفته پژوهش مشارکت جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تأکید بر تشکیل منظم جلسات ستاد خاطرنشان کرد: قطعاً موافق تشکیل جلسات حضوری نیستم اما در قالب فضای مجازی باید جلسات را ادامه دهیم و سعی کنیم با وجود همه دشواری‌ها و تنگناهای ناشی از شیوع ویروس کرونا برنامه‌هایی را وفق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر قرار دهیم.

جایگاه پژوهش و فناوری در پیشرفت جامعه اهمیت بالایی دارد

وی با توجه به اهمیت جایگاه پژوهش و فناوری در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش یادآوری ضرورت و نقش کلیدی مدیریت دانایی‌محور و توسعه علمی برای تحقق سعادت و رفاه آحاد مردم است، بنابراین حسب تأکیدات استاندار البرز و نگاهی که در شورای معاونان استانداری داریم، قطعاً از هر تصمیمی که در این شورا و توسط مراکز علمی و دانشگاهی عضو ستاد ارائه و تصویب شود، حمایت خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان البرز در پایان، بر تدوین و تصویب برنامه‌های پیشنهادی بر اساس برآوردهای مالی تأکید کرد و متذکر شد: احکام اعضای ستاد هفته پژوهش ۹۹ تا پایان هفته جاری توسط استاندار به عنوان رئیس این ستاد امضا و صادر خواهد شد.