قزوین-مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از رفع تعرض ۶۳ هزار و ۴۵۵ متر مربع از اراضی دولتی استان با ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان قزوین ابراهیم مبارک قدم اظهار کرد: با توجه به گزارش اعلامی یگان حفاظت این اداره کل، ۱۱ مورد رفع تعرض فوری و ۲ مورد اجرای احکام قضائی از اراضی تحت مالکیت سازمان با انجام اقدامات حقوقی لازم، طی اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ اجرا شد.

وی ابراز کرد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی با سازماندهی نیروهای در اختیار، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ نسبت به رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضائی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: اراضی تصرف شده مجموعاً به مساحت ۶۳ هزار و ۴۵۵ متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۳۵۶ میلیارد ریال است.

مبارک قدم عنوان کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان قزوین به طور مداوم تصرف‌ها و تعرض‌های احتمالی به اراضی دولتی را رصد کرده و در صورت اقدام به تخلف به طور قانونی موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد. شهروندان نیز با مشاهده هر گونه تعرض می‌توانند موارد را به شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ اعلام کنند.