گرگان- رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هم اکنون در حوزه کشاورزی و صنعت، بیش از هزار و ۱۰۰ طرح صنایع تبدیلی در گلستان داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حسین طلوعیان، شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی اظهارکرد: برای ایجاد ارزش افزوده، توسعه صنایع تبدیلی، ضروری است و با توجه به اینکه گلستان استانی کشاورزی است لذا باید صنایع تبدیلی وابسته هم افزایش یافته و خام فروشی انجام نشود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برای برخی از محصولات راهبردی استان مانند گندم، دانه‌های روغنی و گوجه فرنگی، ظرفیت‌های صنعتی خوبی داریم اما باید برای تامین مواد اولیه راه حلی بیندیشیم.

وی از پرداخت تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی خبرداد و تاکید کرد: واحدهای صنایع تبدیلی در اولویت دریافت تسهیلات هستند و در سال‌های اخیر، سهم صنایع تبدیلی در پرداخت تسهیلات ثابت، حداکثر ۲۰ درصد از کل بوده است.

طلوعیان با بیان اینکه همراهی بانک ها در این زمینه لازم است، گفت: هم اکنون در حوزه کشاورزی و صنعت، بیش از هزار و ۱۰۰ طرح صنایع تبدیلی با ۲۰ هزار فرصت شغلی داریم که تکمیل آن ها ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد.