۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۲

رئیس صمت گلستان:

طرح های صنایع تبدیلی گلستان ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

طرح های صنایع تبدیلی گلستان ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

گرگان- رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هم اکنون در حوزه کشاورزی و صنعت، بیش از هزار و ۱۰۰ طرح صنایع تبدیلی در گلستان داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حسین طلوعیان، شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی اظهارکرد: برای ایجاد ارزش افزوده، توسعه صنایع تبدیلی، ضروری است و با توجه به اینکه گلستان استانی کشاورزی است لذا باید صنایع تبدیلی وابسته هم افزایش یافته و خام فروشی انجام نشود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برای برخی از محصولات راهبردی استان مانند گندم، دانه‌های روغنی و گوجه فرنگی، ظرفیت‌های صنعتی خوبی داریم اما باید برای تامین مواد اولیه راه حلی بیندیشیم.

وی از پرداخت تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی خبرداد و تاکید کرد: واحدهای صنایع تبدیلی در اولویت دریافت تسهیلات هستند و در سال‌های اخیر، سهم صنایع تبدیلی در پرداخت تسهیلات ثابت، حداکثر ۲۰ درصد از کل بوده است.

طلوعیان با بیان اینکه همراهی بانک ها در این زمینه لازم است، گفت: هم اکنون در حوزه کشاورزی و صنعت، بیش از هزار و ۱۰۰ طرح صنایع تبدیلی با ۲۰ هزار فرصت شغلی داریم که تکمیل آن ها ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد.

کد خبر 5304214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha