خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما ایمن‌سازی و تاب‌آوری شبکه تغذیه و توزیع گاز با اولویت نقاط با تراکم جمعیتی بالا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کرم گودرزی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش برنامه‌های ایمن سازی و تاب آوری شبکه تغذیه و توزیع گاز با اولویت نقاط با تراکم جمعیتی بالا خبر داد و گفت: اولویت گذاری و برنامه ریزی برای تعمیر، ایمن سازی و تاب آوری خطوط لوله تغذیه، توزیع و ایستگاههای تقلیل فشار گاز جز اولویت‌های مهم شرکت در راستای خدمات رسانی مطلوب و افزایش ایمنی خطوط لوله و حریم آن است.

وی ادامه داد: خط لوله تغذیه ۸ اینچ به دلیل بازسازی حریم و احداث مجدد پل بهداری که از سیل حادثه دیده بود و در نقاطی دچار تنش و خوردگی شده بود در دستور کار تعمیر و بازسازی قرار گرفت و طی یک عملیات برنامه ریزی شده و در روزهای تعطیل که حداقل تردد انجام می‌شد با تعویض ۵۶ متر لوله و نصب شیر، همراه با تجهیزات جانبی جهت تاب آوری شبکه با ایمنی و موفقیت کامل به اتمام رسید و خط لوله مذکور مجدد مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه شرکت گاز لرستان تدابیر ویژه ای برای ورود به زمستان و همین طور مقاوم سازی و تاب آوری شبکه تغذیه و توزیع اندیشیده است، اظهار داشت: پایداری شبکه گاز طبیعی دارای اهمیت ویژه بوده و از این رو تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، خطوط لوله و بازدیدهای دوره‌ای به موقع انجام شده تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گاز طبیعی به هم استانی‌های گرامی در فصل سرد سال به وجود نیاید.

گودرزی از همکاری و همفکری واحدهای بهره برداری، مهندسی، بازرسی فنی و ایمنی خصوصاً تلاش شبانه روزی همکاران در نواحی یک و دو خرم آباد که توانستند در یک برنامه‌ریزی منظم در حداقل زمان ممکن این مهم را انجام دهند تشکر کرد.