رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حرکت شرکت‌های دانش بنیان در درمان بیماری‌ها، گفت: راه اندازی رشته های پایه و حمایت از شرکت ها در اولویت علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ارسلان سالاری عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلول درمانی و رشته‌های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می‌کند، اظهار کرد: در آینده درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته‌ها در قالب سلول درمانی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده است، افزود: هماهنگی در راه اندازی رشته‌های پایه و حرکت برای دانش بنیان‌ها یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

دکتر سالاری به حرکت شرکت‌های دانش بنیان در درمان بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی و استعداد بالقوه ای در گیلان برای به کار گیری از سلول درمانی و علوم مشابه وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از آنها درخواست‌هایی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز انجام شده و پیگیر نیازمندی‌ها در این رابطه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزراتخانه باید در گیلان جهت راه اندازی این دو رشته بهره گرفته شود.

دکتر سالاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام توان خود را برای به کار بردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است.