اداره هواشناسی افغانستان در اطلاعیه ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، درباره بارندگی و وزش بادهای نسبتا شدید هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره هواشناسی افغانستان در اطلاعیه ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است درباره بارندگی و وزرش بادهای نسبتاً شدید هشدار داد.

اداره هواشناسی افغانستان درباره وقوع بارندگی و سیل و وزش بادهای نسبتاً شدید در ۲۶ ولایت این کشور هشدار داد و اعلام کرد: ولایت‌های بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، کاپیسا، پنجشیر، تخار، بغلان، پروان، بامیان، سمنگان، کابل، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، قندهار و هلمند، شاهدباران‌های شدید همراه با رعدوبرق و وقوع سیل خواهد بود.

این در حالی است که امروز نیز در اثر بارش باران و جاری شدن سیل در ولایت‌های پکتیکا، غزنی و دایکندی تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد شد.

خبر دیگر از افغانستان اینکه، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید، دو میلیون و ۲۰۰ هزار زن و دختر افغان آسیب‌پذیر بین سن‌های ۱۵ تا ۴۹ ساله، به حمایت‌هایی روانی نیاز دارند.

بر اساس این گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل در افغانستان در توئیتر خود اعلام کرد که این زنان و دختران افغان برای مصونیت و صحت جسمی و روانی، نیازمند کمک هستند.