۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷

امروز اعلام شد؛

هشدار درباره بارندگی و سیل در افغانستان

هشدار درباره بارندگی و سیل در افغانستان

اداره هواشناسی افغانستان در اطلاعیه ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، درباره بارندگی و وزش بادهای نسبتا شدید هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره هواشناسی افغانستان در اطلاعیه ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است درباره بارندگی و وزرش بادهای نسبتاً شدید هشدار داد.

اداره هواشناسی افغانستان درباره وقوع بارندگی و سیل و وزش بادهای نسبتاً شدید در ۲۶ ولایت این کشور هشدار داد و اعلام کرد: ولایت‌های بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، کاپیسا، پنجشیر، تخار، بغلان، پروان، بامیان، سمنگان، کابل، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، قندهار و هلمند، شاهدباران‌های شدید همراه با رعدوبرق و وقوع سیل خواهد بود.

این در حالی است که امروز نیز در اثر بارش باران و جاری شدن سیل در ولایت‌های پکتیکا، غزنی و دایکندی تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد شد.

خبر دیگر از افغانستان اینکه، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید، دو میلیون و ۲۰۰ هزار زن و دختر افغان آسیب‌پذیر بین سن‌های ۱۵ تا ۴۹ ساله، به حمایت‌هایی روانی نیاز دارند.

هشدار درباره بارندگی و وزرش بادهای شدید در افغانستان

بر اساس این گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل در افغانستان در توئیتر خود اعلام کرد که این زنان و دختران افغان برای مصونیت و صحت جسمی و روانی، نیازمند کمک هستند.

کد خبر 5566471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha